Ansvar och styrmodell
Alla som arbetar med kommunikation internt och externt skall följa styrmodellens principer. Det är för att säkerställa rätt kvalitetsnivå i våra produktioner.
Varumärkespolicyn är beslutad av styrelsen i juni 2023. Alla chefer och medarbetare ska agera i linje med varumärkespolicyn och därmed bidra till att bygga bilden av bolaget. Kommunikationsenheten ansvarar för stöd och uppföljning av regelefterlevnad.

Styrmodellen gäller för ansvar, mandat och eskalering
Grönt ljus – Kör!
Gäller kommunikationsaktiviteter som följer riktlinjerna på denna varumärkesportal. Alla (internt/externt) som producerar och utvecklar material ska ha kunskap om innehållet i varumärkesportalen.
Orange ljus – Stäm av
Gäller tolkning, anpassning, avsteg från eller utveckling av riktlinjer för nya beståndsdelar eller implementeringsområden. Mejla frågor till varumarke@afaforsakring.se
Ansvarig för beslut
Nivå 1 – Varumärkesansvarig
Nivå 2 – Kommunikationsdirektör
Rött ljus - Stanna
Gäller avsteg från riktlinjer som får konsekvenser på varumärkespolicyn och verksamhetsplanen.
Ansvarig för beslut
Företagsledning
(Styrelse eller ägare vid behov)
Mer om vår varumärkesstrategi
Varumärkesplattform
Varumärkesplattformen beskriver vad vi står för, vilket behov vi tillgodoser och vem vi vänder oss till.
Varumärkesstrategi
Varumärkesstrategin beskriver vilka varumärken vi har och hur de förhåller sig till varandra.

Namngivning
Namnhantering och namngivning är en del av arbetet med tydliga budskap om vår verksamhet så att omgivningen förstår.

Kontakta varumärkesgruppen
varumarke@afaforsakring.seHar du frågor som rör våra varumärken eller vår paketering? Hör av dig till oss.