Om du inte är nöjd
Har du synpunkter på handläggningen av ditt ärende, det beslut du fått eller upplever du att du blivit illa bemött? Läs mer om hur du går vidare här.
I dagsläget har vi begränsade möjligheter att komplettera ärenden med mer information i fritext. Om du har ytterligare information som du skulle vilja lägga till i ditt ärende är vår rekommendation att du skickar in ett meddelande till oss.
Du skickar ditt meddelande här
Däremot kommer vi inte kunna besvara ärenderelaterade frågor per e-post. Du kan också skriva i ett dokument som du sedan laddar upp på Mina sidor.
Har du inget BankID kan du inte logga in på Mina sidor. Då får du ansöka om ersättning via blankett. Du hittar anmälningsblanketterna här.
Du kan också ringa till oss på 0771-88 00 99.
När vi kan komma med ett beslut kan variera. Om vi till exempel behöver ytterligare information i din ansökan kan det göra att processen tar längre tid. Vi arbetar alltid för att återkomma så snart som möjligt och inom 30 dagar. Du kan se på Mina sidor om ett beslut har fattats och vi meddelar alltid beslut via post.
Är du inte nöjd, kan du överklaga. Läs mer under om du inte är nöjd.
Öppettider för kundbesök: Klockan 8-11 samt 13-15 på vardagar.
Har du synpunkter på handläggningen av ditt ärende, det beslut du fått eller upplever du att du blivit illa bemött? Läs mer om hur du går vidare här.
Alla våra villkor samlade på en sida.
Du kan göra anmälan till våra försäkringar på olika sätt.
Samlade faktablad om våra försäkringar.
På Ersättningskollen.se får du koll på hur mycket pengar du kan få om du blir sjuk eller råkar ut för ett olycksfall.
Vid arbetsskada kan du få ersättning av Afa Försäkring och Försäkringskassan. Vem gör vad och vilka ersättningar finns?