Broschyrer
Här visas några varianter på hur den visuella identiteten kan tillämpas i broschyrer.

Beroende på typ av broschyr kan vissa varianter av omslag och innehåll vara mer lämpliga än andra. Exempelvis fungerar de funktionella illustrationerna bra till att pryda en broschyr som behandlar mer konkreta ärenden, medan till exempel emotionella illustrationer och foton passar bättre till innehåll av mer generell eller känslig karaktär.
För att få ett sammanhållet intryck är det viktigt att tänka på att trycksakerna inom samma kategori har samma uttryck.
Oavsett typ av broschyr är kombinationen av illustration, foto samt foto i illustration att föredra för att skapa ett visuellt intressant uttryck.
För att bidra till ytterligare dynamik plockar vi ut och förstärker siffror och statistik i enlighet med våra användningsprinciper för typografi.
Omslag grafik
Här är några exempel på hur den visuella identiteten kan appliceras på omslag av olika trycksaker med hjälp av illustrationer.

För instruktiva typer av publikationer, som skrivråd, kan vi använda de funktionella illustrationerna. Dessa tre omslag ska hänga ihop layoutmässigt, det vill säga att illustrationerna, logotypen och texten är placerade på samma sätt.
För publikationer kopplade till olika typer av händelser, som skada, kan det finnas behov av att vara mer uttrycksfull, och då kan de emotionella illustrationerna passa bra.
Omslag fotografi
Här är några exempel på hur den visuella identiteten kan appliceras på omslag av olika trycksaker med hjälp av fotografier.

Här är exempel på applikationer där vi kan använda utfallande bilder. Tänk på att välja bilder som har en lugn bakgrund så att det finns utrymme att placera både text och logotyp. Dessa tre omslag ska hänga ihop layoutmässigt, det vill säga att fotografierna, logotypen och texten är placerade på samma sätt.
Det går även att kombinera illustrationerna med fotografi genom att fylla formerna med en bild. Här använder vi de funktionella illustrationerna. De är gjorda i kvadratiskt format så placera dessa i nederkant och utfallande vid sidorna, det är alltså bakgrunden som förlängs uppåt. Dessa tre omslag ska hänga ihop layoutmässigt, det vill säga att fotografierna, logotypen och texten är placerade på samma sätt.
Exempel på framsidor



Exempel på uppslag






Exempel på baksida


Kontakta varumärkesgruppen
varumarke@afaforsakring.seHar du frågor som rör våra varumärken eller vår paketering? Hör av dig till oss.