Behandlande företag
Som behandlande företag kan ni underlätta arbetsgivarens ansökan om rehabiliteringsstöd genom att lämna rätt information från start. Här ser ni vilka uppgifter som ska finnas i underlagen, vad som gäller för betalningsunderlag och tips för en smidig process.
Innan arbetsgivaren ansöker – tänk på det här
Vill ni inte ange personuppgifter i underlaget kan ni istället använda initialer, ett referensnummer (som då måste finnas både i underlaget och på fakturan) eller liknande. Det viktiga är att vi kan identifiera vem underlaget gäller för.
Är behandlingen digital ska det framgå av underlaget.
Ansökan sker alltid på individnivå.
Personspecifik information
Startdatum och om möjligt planerat slutdatum
Utförare (vi kan komma att begära in legitimation)
Antal planerade samtal
Totalkostnad exklusive moms
Personspecifik information
Startdatum och slutdatum
Typ av behandling och innehåll
Om behandlande företag ej har IVO-tillstånd måste vi även ha namn och kompetens för behandlare
Totalkostnad exklusive moms för behandlande del.
Personspecifik information
Startdatum och slutdatum
Innehållet i kursen
Namn och kompetens på utförare
Totalkostnad exklusive moms
Personspecifik information
Startdatum och slutdatum
Innehållet i kursen
Totalkostnad exklusive moms
När behandlingen är avslutad ska arbetsgivaren skicka in betalningsunderlag som innehåller:
Information om vem som behandlats
Startdatum och slutdatum för behandlingen
Totalkostnad för behandlingen
Det går även bra med ett intyg från det behandlande företaget som visar att betalning mottagits och innehåller samma information.
Ansökan från arbetsgivare? Betalningsunderlag behöver inte bifogas direkt – det skickas först in när insatsen är slutbetald.