4. Värdeord
Vår verksamhet drivs utan vinstutdelning till ägarna, långsiktigt och med god etik, respekt för mänskliga rättigheter och med omsorg om miljön och samhället i stort.
Vårt agerande styrs av lagar och regelverk och genomsyras av våra värdeord. Ord som beskriver vad vi står för och hur vi vill uppfattas.
Omtanke, nytta, enkelhet
Värdeorden är den del av varumärkesplattformen som bäst ger vägledning om hur vi personligen kan tänka och agera i olika situationer. Det här är innebörden av våra värdeord.
Omtanke
är hur vi bemöter våra kunder, intressenter och inte minst varandra. Vi ser, lyssnar, hjälper och bryr oss om. Det var omtanke som var bakgrunden till den första försäkringen som hjälpte änkorna att klara försörjningen.Nytta
är det värde som en kund får ut av vår verksamhet. Gör vi nytta för våra kunder, så gör vi nytta på hela den svenska arbetsmarknaden. Vi har som företag en samhällsnyttig roll eftersom våra försäkrade kollektiv är så stora.Enkelhet
är vår förmåga att lösa problem effektivt och att förenkla vårt arbetssätt. Vi ska vara enkla att nå och förstå. Vi ska vara enkla att kontakta och att ha att göra med. Om det finns en enklare lösning som är lika bra så väljer vi den.

Kontakta varumärkesgruppen
varumarke@afaforsakring.seHar du frågor som rör våra varumärken eller vår paketering? Hör av dig till oss.
Uppdaterad
30 januari 2025
Faktagranskad
30 januari 2025