1. Vision
Alla ska ha en trygg vardag. Det är så vi vill att framtiden ser ut. Det är något värt att kämpa för alla dagar i veckan.
Vi är omkring 700 anställda och ett antal konsulter med många olika sysslor på vårt företag. Det är visionen alla ska ha en trygg vardag som hjälper oss att se den gemensamma, större målbilden dit vi strävar på organisatorisk nivå.
Vision betyder att ”se” något framför sig i sitt inre. Här kan vi använda vår fantasi. Vår vision är alltså en mental målbild av hur vi tänker oss att framtiden ser ut. Trygg vardag för våra kunder (arbetsgivare och försäkrade) är något vi kan skapa med gemensamma krafter oavsett vilken enhet eller avdelning vi jobbar på.

Ordet vision härstammar från latinets visio som betyder syn eller uppenbarelse.
Våra önskningars mål
Den större målbilden av alla i arbetslivets trygga vardag motiverar oss i våra dagliga utmaningar och gör det mer meningsfullt att gå till jobbet. För som du vet är alla dagar inte fyllda av solsken. Visionen ger oss en inspirerande knuff i rätt riktning när vi behöver det som bäst.
Vi kan alla vara stolta över att med kollektivavtalad försäkring bidra till något omtänksamt och nyttigt i människors arbetsliv. På ett så enkelt sätt som vi bara kan.
Vi är ett stort försäkringsbolag. Det är en stor styrka och samtidigt ett stort ansvar. Vi får aldrig glömma att vi har med människor att göra. Visionens första ord ”alla” understryker att vi ska finnas till för många människor. Hittills 90 procent av alla anställda i Sverige.
Men vi kan också med ”alla” vidga synfältet till att omfatta samtliga våra målgruppers trygga vardag.
Visionen uttrycker till exempel
att vi ser en trygg, svensk arbetsmarknadsmodell framför oss,
att vi ser ett hållbart och inkluderande arbetsliv där alla är försäkrade via jobbet på lika villkor utan hälsoprövning,
att vi ser arbetsgivare som kan vara trygga med att erbjuda sina anställda ett bra försäkringsskydd,
att vi med våra fastighetsögon ser ett Stockholm där människor ska kunna leva, arbeta och trivas,
att vi ser arbetsplatser alla kan vistas på utan att bli skadade eller på annat sätt fara illa och
att alla tar del av information, kunskap, system och stöd vi tillhandahåller oavsett permanent, tillfällig eller situationsbaserad funktionsnedsättning.

Kontakta varumärkesgruppen
varumarke@afaforsakring.seHar du frågor som rör våra varumärken eller vår paketering? Hör av dig till oss.
Uppdaterad
30 januari 2025
Faktagranskad
30 januari 2025