Mina Sidor - så här fungerar det

På Mina Sidor hos AFA Försäkring kan du följa ditt ärende, komplettera vissa uppgifter och se kontrolluppgifter för utbetalningar. Du behöver BankID.

Följande tre försäkringar hanteras på Mina Sidor, oavsett om du anmält på webben eller skickat in en pappersblankett:

  • Sjukförsäkring (AGS)
  • Arbetsskadeförsäkring (TFA)
  • Försäkring vid föräldraledighet (FPT).

För övriga försäkringar, kontakta Kundcenter: 0771-88 00 99

Logga in på Mina Sidor

Du behöver BankID för att logga in

Eftersom Mina sidor innehåller personliga uppgifter om dig och ditt ärende behöver du legitimera dig för att logga in. Det gör du med hjälp av BankID som du skaffar genom din bank.

Läs mer om BankID

Vad kan du göra på Mina Sidor?

Du kan:

  • se att din anmälan kommit fram
  • ändra dina personliga uppgifter
  • läsa information om dina ärenden
  • se när din arbetsgivare bekräftat din anställning
  • se när ett beslut har fattats
  • se när din utbetalning kommer och hur mycket pengar det blir
  • se dina kontrolluppgifter, så kallade individuppgifter
  • välja att få information via SMS eller e-post
  • välja en digital brevlåda

Kontrolluppgifter för utbetalningar

Dina kontrolluppgifter för utbetalningar från AFA Försäkring hittar du genom att logga in på Mina Sidor med BankID. Där ser du vad vi redovisat till Skatteverket.

Vi skickar inte längre en årlig kontrolluppgift därför att rutinerna för deklaration har ändrats. Förut skickade vi kontrolluppgifter till Skatteverket en gång per år. Den nya rutinen från 2019 innebär att vi redovisar våra utbetalningar varje månad istället. På Mina Sidor ser du månad för månad vilka uppgifter vi skickat till Skatteverket, så kallade individuppgifter.

Det finns två undantag där vi fortfarande skickar en årlig kontrolluppgift:

  • Om du har fått utbetald ränta från oss.
  • Om du har fått ersättning från familjeskyddet.

Dessa kontrolluppgifter skickas ut under januari månad.