Komplettera ärende och skicka dokument
Ibland behöver vi fler uppgifter för att kunna handlägga ditt ärende. Vi kan ha bett dig om att lämna uppgifter genom att svara på frågor. Det händer också att vi ber dig att skicka in dokument, till exempel läkarintyg, kvitton eller foton.
När du ska komplettera ett ärende eller svara på en fråga behöver du inte göra en ny anmälan om du redan har ett pågående ärende.
Ärenden du kompletterar via Mina sidor
I Mina sidor kan du komplettera ärenden som handlar om:
sjukdom
arbetsskada
föräldraledighet.
Skicka in dokument
Så här gör du för att skicka in dokument till oss:
Logga in på Mina sidor med ditt BankID.
På startsidan klickar du på det ärende som du vill komplettera.
Välj sedan ”Skicka dokument” och ladda upp dina filer.
Svara på en fråga
Så här gör du för att svara på en fråga från oss:
Logga in på Mina sidor med ditt BankID.
På startsidan hittar du rubriken Att göra.
Klicka på länken Lämna uppgifter för att svara på frågor som vi har om ditt ärende.
Du loggar in i Mina sidor med BankID.
Ärenden du bara kan komplettera via post
Du skickar in dina dokument per post när det handlar om:
dödsfall
uppsägning vid arbetsbrist.
Postadress
Afa Försäkring
106 27 Stockholm

Personuppgifter för försäkrade
För att vi ska kunna behandla din anmälan behöver vi hämta in och hantera uppgifter om dig. Till exempel namn, adress och vilken arbetsgivare du har.