Komplettera ärende

Logga in på Mina Sidor med BankID för att komplettera ditt ärende. Gäller alla försäkringar utom Tjänstegrupp­livförsäkring och Försäkring om avgångs­bidrag (arbetsbrist). Dit skickar du dina dokument med brev.

Ärenden du kan komplettera digitalt

När du är inloggad i Mina Sidor kan du komplettera ärenden som handlar om:

  • sjukdom,

  • arbetsskada,

  • smittbärarpenning,

  • föräldrapenningtillägg.

Du loggar in i Mina sidor med BankID. Om du inte har BankID skickar du istället in dina dokument per post.

Uppladdade dokument syns inte direkt

Det kan ta upp till 24 timmar innan du ser dina uppladdade dokument på Mina sidor. På helger kan det dröja ännu längre tid än så. Det beror bland annat på att anmälningsblanketter och fullmakter inte laddas in automatiskt på Mina sidor utan måste skrivas ut och skannas in manuellt.

Ärenden du bara kan komplettera via post

Du skickar in dina dokument per post när det handlar om:

  • dödsfall (Tjänstegrupplivförsäkring),

  • arbetsbrist (Försäkring om avgångsbidrag).

Postadress att skicka dokument till

Om du kompletterar ditt ärende per post, skickar du brev till:

Afa Försäkring

106 27 Stockholm

Afa Försäkring

Personuppgifter för försäkrade

För att vi ska kunna behandla din anmälan behöver vi hämta in och hantera uppgifter om dig. Till exempel namn, adress och vilken arbetsgivare du har.