Kairos Future flyttar in i Klarabergshuset

2014-11-19 09:00

Det internationella konsult- och analysföretaget Kairos Future blir ny hyresgäst i Klarabergshuset på Västra Järnvägsgatan 3.

Kairos Future har suttit på Vasagatan i över 20 år, men har sedan flera år letat efter en ny och mer optimal lösning. I de nya lokalerna högst upp i Klarabergshuset får Kairos Future en kontorsyta på 674 kvm, med hög teknisk standard, generös takhöjd och utsikt över centrala Stockholm.

-Jag är glad att AFA Fastigheter kan erbjuda dessa exklusiva kontorslokaler i bästa kommunikationsläge till ett starkt varumärke som Kairos Future. Vi hälsar dem varmt välkomna, säger Jenny Hallberg, fastighetsförvaltare på AFA Fastigheter.

Innan inflyttningen i februari kommer vi på AFA Fastigheter att totalrenovera lokalerna och skräddarsy dem efter Kairos Futures önskemål. Resultatet kommer bli ett mycket modernt och flexibelt kontor i en representativ fastighet. Under året kommer fastigheten dessutom att bli miljöklassad enligt
det svenska certifieringssystemet Miljöbyggnad.

Mer information.

Jenny Hallberg, AFA Fastigheter, fastighetsförvaltare, jenny.hallberg@afafastigheter.se, 0708-14 27 49

AFA Fastigheter förvaltar, projekterar och hyr ut kontor, hotell och bostäder – främst i Stockholm, Göteborg och Malmö. Fastighetsbeståndet består av cirka 500 000 kvm till ett värde av cirka 22 miljarder SEK. AFA Fastigheter är en del av kapitalförvaltningen på AFA Försäkring. www.afafastigheter.se