Händer på tangentbord

Foto: Pixabay

Digital brevlåda – två att välja mellan

Du kan få din post från Afa För­säkring digitalt på två olika sätt: Mina sidor på Afa För­säkring eller Kivra. Du behöver BankID för att ta emot digital post.

Mina sidor på Afa För­säkring

På Mina sidor på afaforsakring.se kan du skicka in en anmälan eller komplettera ett ärende. Ärendena på Mina sidor handlar om för­säkring­ar för sjukdom, arbetsskada och föräldra­penning­tillägg. För övriga för­säkring­ar behöver du skicka in en blankett.

När det finns något nytt om ditt ärende på Mina sidor meddelar vi det via e-post eller sms. På Mina sidor kryssar du i om du vill få all post från oss digitalt på Mina sidor. Du kan också välja alternativet "papperspost eller Kivra". Det betyder att om du har en digital brevlåda hos Kivra eller så skickar vi din post dit, i annat fall skickar vi pappersbrev med posten.

Klicka på Logga in i sidhuvudet för att komma till Mina sidor. Du loggar in med BankID.

Läs mer om Mina sidor

Information om hur vi hanterar personuppgifter

Digital brevlåda från Kivra 

Om du har en digital brevlåda får du automatiskt digital post från Afa För­säkring och andra företag och myndigheter som är anslutna till Kivra.

Din digitala post ligger hos Kivra tills du själv väljer att radera den.

Har du inte en digital brevlåda kan du skaffa det via Kivra

Du behöver BankID för att komma igång.

Om det är något företag eller myndighet du inte vill få digital post från, behöver du välja bort det företaget i din digitala brevlåda. Gör du inget val får du digital post från samtliga som erbjuder detta hos Kivra.