Information på lättläst svenska

Här hittar du förenklad text om våra försäkringar och hur du gör en anmälan.

Så fungerar försäkringarna

Här kan du läsa om AFA Försäkring och våra försäkringar.
Du kan läsa om vilka försäkringar som finns och hur de fungerar.

Så fungerar försäkringarna

Så kan du få pengar från försäkringarna

Här kan du läsa om hur du gör för att få pengar från försäkringarna. 
Du kan också läsa om vad vi gör när du har anmält och hur du kan få hjälp att anmäla. 

Så kan du få pengar från försäkringarna

Förklaring av olika typer av jobb

Olika jobb har olika försäkringar. För att kunna veta vilka försäkringar du har behöver vi veta vad du jobbar med. Därför frågar vi om du till exempel är ”privatanställd arbetare”, för att kunna veta vilka försäkringar du har. 

Förklaring av olika typer av jobb

Telefonnummer och adress till oss

Telefonnumret till vårt kundcenter är 0771 88 00 99. De har öppet vardagar klockan 08:00-17:00. Du behöver inte prata svenska för att prata med någon där. De pratar bland annat engelska. 

Vill du skicka brev kan du göra det på vår adress:  AFA Försäkring, 106 27 Stockholm 

Du kan också skicka e-post eller mail. 

Skicka e-post eller mail