Över en miljon har använt Ersättningskollen

2017-09-14 12:00

Webbtjänsten ersättningskollen.se har nu passerat en miljon besökare. 7 av 10 användare säger sig vara nöjda eller mycket nöjda med tjänsten, som ger information om ersättning vid sjukdom, olycksfall och arbetsskada på ett användarvänligt och enkelt sätt.

Fotograf: Helene Grynfarb

Tjänsten Ersättningskollen som lanserades 2014 har passerat en miljon användare. I samband med detta gjordes en användarundersökning av AFA Försäkring, Försäkringskassan och Svensk Försäkring, vilka är de som ligger bakom tjänsten. Resultaten från undersökningen visar att tjänsten är eftertraktad och uppskattad. En övervägande majoritet uttrycker att de är posotiva eller mycket positiva till Ersättningskollen.

– Vi har fått mycket positiv feedback sedan tjänsten lanserades. Att Ersättningskollen nu är uppe i över en miljon användare är oerhört roligt. Den skapar en tydlighet kring frågor som människor ofta upplever som krångliga, säger Johan Ljungqvist kommunikationsdirektör på AFA Försäkring.

Ersättningskollen är ett enkelt och unikt webbverktyg som ger en samlad bild över försäkringsskyddet om man skulle bli långvarigt sjuk eller råka ut för en arbetsskada. Tjänsten fyller ett behov, framför allt för privatpersoner som vill ha koll på vad de kan få ut från sina sjuk- och olycksfallsförsäkringar men också för arbetsgivare som använder tjänsten som en service till sina anställda.

– Det känns fantastiskt roligt att vi lyckats med att nå ut till så många, säger Anette Grundström, kommunikationschef på Svensk Försäkring.

Tjänsten är ett samarbete mellan Försäkringskassan, Svensk Försäkring och AFA Försäkring
http://ersattningskollen.se/

Presskontakt:
AFA Försäkring: 070-815 49 05
Försäkringskassan: 010-116 98 88
Svensk Försäkring: 08-522 785 18

Text: Linda Harling

Pressbild för nedladdning:

Fotograf: Helene Grynfarb