Hur lägger jag in mer infor­mation i mitt ärende?

Om du har glömt något i din anmälan till oss kan du skriva din infor­mation i ett dokument och ladda upp i Mina sidor. Det går inte att redigera ett ärende i efterhand som du redan har skickat in.

Det går också bra att ge infor­mationen muntligt genom att ringa in till vår kundtjänst 0771-88 00 99 på vardagar mellan klockan 8 och 17.

Relaterade frågor

Du kan se att dokument har laddats upp eller skickats in, men du kan inte se innehållet i dokumenten. Det kan bara handläggare och personal på Kundcenter göra.

Det går bra att kontakta Kundcenter på telefon 0771-88 00 99 om du vill kontrollera vad du har laddat upp eller skickat till oss per post.

Om du har skickat ditt dokument med post skannar vi in dokumentet och laddar upp det manuellt. Det kan dröja någon dag.

När vi kan komma med ett beslut kan variera. Om vi till exempel behöver ytterligare infor­mation i din ansökan kan det göra att processen tar längre tid. Vi arbetar alltid för att återkomma så snart som möjligt och inom 30 dagar. Du kan se på Mina sidor om ett beslut har fattats och vi meddelar alltid beslut via post.

På Mina sidor kan du följa ditt ärende. Vi uppdaterar status om ärendet är under utredning eller när beslut har fattats. Om ditt ärende står som avslutat så kommer ett brev med beslutet att skickas inom 24 timmar.  

Om ditt ärende gäller en för­säkring som inte hanteras på Mina sidor är du välkommen att kontakta oss på 0771-88 00 99.

Afa Försäkring logotyp

Om Afa För­säkring

Afa För­säkring ger ekonomiskt stöd vid sjukdom, arbetsskada, arbetsbrist, dödsfall och föräldraledighet. 5 miljoner anställda är försäkrade via jobbet.