Komplettera ärende och skicka dokument
Logga in på Mina sidor med BankID för att komplettera ditt ärende med till exempel läkarintyg, dokument, kvitton, foton eller svar på frågor. Om det handlar om dödsfall eller uppsägning vid arbetsbrist ska du istället skicka in dina dokument med brev.
Ärenden du kan komplettera via Mina sidor
När du är inloggad i Mina sidor kan du komplettera ärenden som handlar om:
sjukdom
arbetsskada
föräldraledighet.
Du loggar in i Mina sidor med BankID. Om du inte har BankID skickar du istället in dina dokument per post.
Ärenden du bara kan komplettera via post
Du skickar in dina dokument per post när det handlar om:
dödsfall (Tjänstegrupplivförsäkring, TGL),
uppsägning vid arbetsbrist (Försäkring om avgångsbidrag, AGB).
Postadress att skicka dokument till
Om du kompletterar ditt ärende per post, skickar du brev till:
Afa Försäkring
106 27 Stockholm

Personuppgifter för försäkrade
För att vi ska kunna behandla din anmälan behöver vi hämta in och hantera uppgifter om dig. Till exempel namn, adress och vilken arbetsgivare du har.