Om Afa Försäkring
Afa Försäkring ger ekonomiskt stöd vid sjukdom, arbetsskada, arbetsbrist, dödsfall och föräldraledighet. 5 miljoner anställda är försäkrade via jobbet.
Nej, arbetsgivare kan endast ansöka om stöd för arbetsmiljöutbildning för ett utbildningstillfälle per ansökan.
Arbetsgivaren ska inkomma med kopia på faktura och deltagarförteckning från utbildningsanordnare efter avslutad utbildning. Underlag behöver inkomma senast 2 månader efter avslutad utbildning om ansökan gjorts i förväg.
Efter avslutad utbildning ska deltagarna som beviljats stöd samt arbetsgivarrepresentant (kontaktperson för ansökan) besvara en uppföljningsenkät. Därefter betalas stödet ut.
Stödet ges som delfinansiering av utbildningskostnad på grundläggande nivå och vidareutbildningar för chefer samt vidareutbildning för skyddsombud/arbetsmiljöombud.
Chef är den person som i sin roll både har personalansvar och delegerade arbetsmiljöuppgifter. Övriga anställda omfattas inte utav stödet.
Byte av deltagare i en beviljad ansökan måste ske som senast på utbildningens startdatum. Därefter kan inga ändringar göras.
För att få vägledning angående detta kontakta oss via e-post.
Afa Försäkring ger ekonomiskt stöd vid sjukdom, arbetsskada, arbetsbrist, dödsfall och föräldraledighet. 5 miljoner anställda är försäkrade via jobbet.