Techbolaget Funnel utökar och förlänger med Afa Fastigheter i Stockholm City

8 september 2021klockan 08.00

Sergel Nova har ett av Stockholms mest centrala lägen i hörnet av Klarabergsgatan/Drottninggatan och med Sergels Torg direkt utanför entrén. Fastigheten har genomgått flera uppgraderingar senaste åren med olika hållbarhetsaspekter i fokus.

Bild: Sergel Nova, Afa Fastigheter

– Det känns väldigt bra att vi kan erbjuda Funnel ytor som möjliggör en långsiktig expansion, det är en naturlig fortsättning på vårt goda samarbete. Vi skapar nu tillsammans en mycket tilltalande helhet om totalt cirka 4 000 kvadratmeter, inkluderat förlängning av befintliga kontrakt, säger Henrik Olmér på Afa Fastigheter.

– Som ett snabbväxande teknikbolag har det varit viktigt för oss att ha möjlighet att utöka storleken på vårt kontor i takt med att vi växer. Vi är glada att ha kunnat göra detta i samarbete med Afa Fastigheter så att vi kan behålla det centrala läget och den trevliga miljön på vårt kontor som är väldigt uppskattat av våra medarbetare, säger Fredrik Skantze, vd på Funnel.

Mer information: Henrik Olmér, Fastighetsförvaltare, Afa Fastigheter: 08-696 47 95, henrik.olmér@afafastigheter.se Lars Edberg, chef Förvaltning, Afa Fastigheter: 08-696 40 81, lars.edberg@afafastigheter.se

Afa Fastigheter äger, förvaltar och utvecklar kontors-, hotell- och bostadsfastigheter främst i Stockholm och Malmö. I Stockholms innerstad är vi en av de större fastighetsägarna vad gäller kommersiella lokaler. Fastighetsbeståndet består av cirka 350 000 kvm till ett värde av cirka 34,5 miljarder SEK. Afa Fastigheter är en del av kapitalförvaltningen på Afa Försäkring. www.afafastigheter.se