Jag har inget BankID, vad gör jag?

Har du inget BankID kan du inte logga in på Mina sidor. Då får du ansöka om ersättning via blankett. Du hittar anmälningsblanketterna här.

Du kan också ringa till oss på 0771-88 00 99.

Relaterade frågor och svar

Du kan få hjälp med ditt ärende genom att ringa vår kundtjänst:  0771 88 00 99

Du kan testa om det är något problem med ditt BankID på en särskild testsida: https://test.bankid.com/

Mer information om problem med BankID och e-legitimation

Du hittar dina kontrolluppgifter genom att logga in på Mina sidor med ditt eget BankID. Gå till Min profil och sedan till Redovisade uppgifter längre ner på sidan.

På sidan ser du vilka uppgifter vi skickat till Skatteverket. Varje månad som vi gör en utbetalning till dig så meddelar vi Skatteverket.

Gode män och förvaltare behöver ringa till oss för att få en sammanställning för hela året: 0771-88 00 99. Vi gör inget automatiskt årligt utskick av kontrolluppgifter.

Det finns två undantag där vi fortfarande skickar en årlig kontrolluppgift:

  • Om du har fått utbetald ränta från oss.

  • Om du har fått ersättning från familje­skyddet.

Dessa kontrolluppgifter skickas ut under januari månad.

Du kan logga in med BankID eller Mobilt BankID.

Till inloggningen

Afa Försäkring logotyp

Om Afa För­säkring

Afa För­säkring ger ekonomiskt stöd vid sjukdom, arbetsskada, arbetsbrist, dödsfall och föräldraledighet. 5 miljoner anställda är försäkrade via jobbet.