Afa Fastigheter välkomnar Stockholm City Food Hall till Sergel Nova

13 januari 2023klockan 15.54

Sergel Nova har ett av Stockholms mest centrala lägen. I hörnet av Klarabergsgatan och Drottninggatan och med Sergels Torg direkt utanför entrén är huset en perfekt mötesplats för både stockholmare och besökare. Snart öppnar Stockholm City Food Hall på Klarabergsgatan.

– Det är roligt att vi kan medverka i att vår hyresgäst kan möta marknadens efterfrågan genom att utöka både lokalerna och konceptet. De nya lokalerna tar tillvara potentialen i det utmärkta läget med en uteservering mot det nya gångstråket, säger Henrik Olmér på Afa Fastigheter.

Stockholm City Food Hall är en utökning av nuvarande restaurang och kommer att ha 200 sittplatser och uteservering på Klarabergsgatan. Konceptet erbjuder lagad mat från flera världsdelar. Här kommer alla att hitta något vare sig det är lunch, after work eller middag.

– Läget gör det till en perfekt samlingsplats för människor från hela Stockholm, platsen ska vara välkomnande för alla. Under samma tak kan vi erbjuda kvalitetshamburgare från Bun Meat Bun, Mexikanska tacos och burritos från Zócalo och surdegsmackor från Mackverket. Andra exempel är Asiatisk streetfood från Yoi, Sushi från MGL Sushi, Sveriges första Coco bubble tea, Ramen från Kimli Ramen & Bao samt Vår Pizza som erbjuder pizzor inspirerade av New York och Napoli. Här kommer att finnas något för alla, säger Einar Örn Einarsson, Stockholm City Food Hall.

Henrik Olmér, förvaltare, Afa Fastigheter: 08-696 47 95, henrik.olmer@afafastigheter.se
Per Orrestig, chef Förvaltning, Afa Fastigheter: 08-696 47 03, per.orrestig@afafastigheter.se

Einar Örn Einarsson, Stockholm City Food Hall: 076-777 08 17, einar@zocalo.se

Afa Fastigheter äger, förvaltar och utvecklar kontors-, hotell- och bostadsfastigheter främst i Stockholm och Malmö. I Stockholms innerstad är vi en av de större fastighetsägarna vad gäller kommersiella lokaler. Fastighetsbeståndet består av cirka 350 000 kvm till ett värde av cirka 37 miljarder SEK inklusive innehavet i Granit Bostad AB. Afa Fastigheter är en del av kapitalförvaltningen på Afa Försäkring. afafastigheter.se