Om kampanjen Intressant vetande
Bara 9 % av svenskar i åldrarna 18-49 har koll på sina kollektivavtalade försäkringar. Vilket är synd! De kan hjälpa dig om du blir sjuk. Eller om du blir skadad på jobbet. Däremot har vi koll på en massa annat. Typ som att hela 80 % kan refrängen till Rick Astleys monsterhit Never Gonna Give You Up. Eller att 77 % vet att #TheDress faktiskt var blåsvart och inte vitguldig. Så nu ställer vi dessa siffror mot varandra. För att ge en viktig påminnelse till folket att ha koll på sina kollektivavtalade försäkringar.
Intressant vetande är en informationskampanj framtagen av AkademikerAlliansen, Kommunal, Offentliganställdas Förhandlingsråd (OFR) och AFA Försäkring. Initiativet har som syfte och målsättning att öka vetskapen om kollektivavtalade försäkringar. Målet med kampanjen är att fler ska veta om att det finns en trygghet om man blir sjuk. Eller skadar sig på jobbet. Kampanjens riktar sig till kvinnor inom kommun och landsting i åldersspannet 20-40 år.
Fler borde få koll på att man är försäkrad via jobbet...
Insikten om saker vi faktiskt vet och inte vet har vi tagit fasta på i kampanjen Intressant vetande. Genom att lyfta den förvånansvärt stora skillnaden mellan olika slags vetanden vill vi locka till skratt och igenkänning och påminna målgruppen om deras kollektivavtalade försäkringar.
Siffrorna i kampanjen kommer från undersökningar gjorda av SIFO 2018 (åldrarna 16-49 år) och Novus 2017 (åldrarna 18-49 år).
Har du frågor om kampanjen? Kontakta camilla.kinnarinen@afaforsakring.se.